"Kötelező rossz"
Ma a vállalkozások nagy része mint "kötelező rossz" tekinti az IT biztonságtechnikát.
Komplexen vizsgálva az összes biztonsági kérdést kiderül, ha minden biztonsági szintet egyenrangúan kezelünk, akkor akár "kereshetünk" is.
Kezeljük az IT Biztonságtechnikát, mint beruházást, azaz:
tervezzük meg
tűzzük ki célul a hatékony működést
számítsunk megtérülést
Győzzük meg a döntéshozókat arról, hogy a jól átgondolt Biztonságpolitikával akár keresni, megtakarítani is lehet.
Hogyan győzhetjük meg a döntéshozókat?
Végezzünk számításokat
Végezzünk méréseket (Web használata, Kockázat elemzés (szervrzleállásra, adatvesztés), Kéretlen levelek (SPAM-ek) száma
Milyen felelőssége van az ügyvezetőnek
Példaszámítások
Munkahelyi magáncélú web használat
A Websense felmérése szerint:
A munkahelyen nem munkával kapcsolatos internetezéssel töltött átlagos idő 3,4 óra/hét, az informatikusok szerint 5,9 óra hetente.
A felkeresett nem munkával kapcsolatos honlapok közül a legnépszerűbbek a híroldalak (a személyes e-mail, az internetes bankszolgáltatások, utazási oldalak, vásárlással kapcsolatos oldalak
Példaszámításunkban egy napi 10 perces használattal számolunk a fenti 40 perc, illetve 1 óra 10 perces adattal szemben.
Így a valóságos veszteség akár a példaszámítás 4-, 6-szorosa is lehet!
Ha Web hozzáférés menedzsment szoftver beruházást hajtunk végre akkor a veszteség minimalizálható.
Webhasználat |
Fő |
Nap / perc |
Összes perc naponta |
Nap / óra |
---|---|---|---|---|
100 |
10 |
1 000 |
16,7 |
|
Átlag munkabér |
Munka óra / hónap |
Óradíj |
Napok száma |
költség / hónap |
300 000 |
168 |
1 786 |
21 |
625 000 |
Költség / év |
12 |
7 500 000 |
Kiesett munkaidő és adatvesztés
ICSA felmérése alapján:
A felmérés adatai szerint az incidensek 65%-ában 1 óránál rövidebb volt az így elveszített idő, de mivel voltak olyan esetek is, ahol 1000 óráig állnia kellett a szervereknek, az átlagos hozzá nem férési idő 14 órára jött ki.
Ma már az ügyviteli rendszerek világában a szerverek kiesésével jellemzően megbénul a cégek működése.
Ma naponta 20 -200 új ismeretlen fenyegetés jelenik meg a világhálón. A fenyegetések terjedési sebessége nagymértékben nő, így vele együtt a kockázat is.
A példaszámításban a kiesett bevétel, az adatvesztésből származó extra költség és a presztízs veszteséggel nem számoltunk, bár mindegyik jelentős tétel.
Ha a legújabb technológiájú vírusvédelembe ruházunk be, akkor a veszteség minimalizálható.
Fő |
Átlag órabér |
Óra |
Összesen |
|
---|---|---|---|---|
Munkabér Járulék |
100 |
1 768 |
8 |
1 414 400 |
Rezsiköltség |
100 |
500 |
8 |
400 000 |
Vírus irtás költsége |
20 000 |
8 |
160 000 |
|
Vírus irtás munkaidőn túl |
30 000 |
6 |
180 000 |
|
Kiesett bevétel |
??? |
|||
Adatvesztés |
??? |
|||
Presztízs veszteség |
??? |
|||
2 154 400 |
SPAM ( Kéretlen Reklám )
Az IBM Globális Üzleti Biztonsági Index (Global Business Security Index) című elemzésében a javuló SPAM arányról számolt be, de az adat még így is elrettentő:
A spam aránya a 2005 januári 83%-ról egyenletesen csökkent
2005 júniusában az összes e-mail 67%-a volt SPAM
Ha munkatársaink manuálisan kénytelenek eltávolítani a SPAMek (kéretlen reklámlevelek) tömegét postaládájukból, akkor a valós munkára maradó idejük csökken, így a céget veszteség éri. Ha SPAM szűrő beruházást hajtunk végre akkor a veszteség minimalizálható.
A példa számítás egy átlagot mutat, mely az olvasás, döntés és törlés időtartamát mutatja, képzeljük el mi történik, ha kollégánk, ráklikkel és elnavigál a kéretlen reklámban megadott linkre, és tovább böngészi azt az oldalt!
Spam |
Fő |
Email / nap / fő |
Összes email |
67% |
|
---|---|---|---|---|---|
100 |
10 |
1 000 |
670 |
||
Döntés és törlés |
6 |
mp |
4 020 |
mp / nap |
|
1.12 |
óra / nap |
||||
Átlag munkabér |
Munkaóra / hónap |
Óradíj |
Napok száma |
Költség / hónap |
|
300 000 |
168 |
1 786 |
21 |
41 875 |
|
6 |
mp |
4 020 |
mp / nap |
||
Költség / év |
12 |
502 500 |
Állunk rendelkezésükre árajánlatok, és egyedi vírusvédelmi megoldások kidolgozásában. Forduljon hozzánk bizalommal telefonon a +36 46 413 347-es vagy a +36 46 505 450 számon, vagy e-mailen a Sales kukac szamgep.hu címen.